Hargai Kaum Wanita

Pesanan aku kepada kaum yg sejenisku yakni lelaki, sila hormati kaum wanita dan hargailah mereka kerana kita memerlukan mereka. Perlindungan, kasih sayang dan segalanya adalah hadiah terbaik dari kita sebagai menghargai golongan yang berlekuk-lekuk dan comel itu.

Wanita adalah sumber inspirasiku...

Rabu, November 26, 2008

Harapan seorang wanita

Harapan seorang wanita
Oleh: Lord Vlad

topik baru nih mungkin hangat skit, tapi bagi aku la tak baik bagi seorang lelaki menghampakan harapan seorang wanita yg mengharapkan kita. so tambah2 wanita tu cantik secantik falci, fieza atau cda. hehehehe. jgn mere.. sebenarnya memberi harapan boleh juga dianggap menderma harapan. dengan memberikan harapan kita seperti mengorbankan diri kita sendiri untuk membahagiakan wanita atau wanita2... kan mulia tuuuu... tak salah memberikan harapan asalkan ia dengan niat ingin membuat kaum yg comel (wanita) gembira, tapi kalau menolak harapan pompuan tu kita boleh dianggap sebagai penghancur harapan, maybe wanita tu akan sedih. bagi aku la, dari melihat wanita sedih memang aku tak sanggup.

dalam kes aku cuba korang semua baca dialog kat bawah:

aku dating sengan awek sulung, dia tunggu aku dekat 45 minit la jugak, bukan apa aku sebenarnya sebelum tu dating sengan awek bongsu, sampai jer kat meja:-

awek sulung: vlad, naper u nih... dekat 45 minit lewat.. geram tul i kat u...

aku : errrr... betul ke gerammm??? memang ramai pompuan cakap mcm u cakap tu sayangg... i sebenarnya baru balik dating dengan awek lain nh.. tu pasal lambat.

awek sulung: geram tul u nih, dah la lambat... temberang macam2 lak....

aku pun terpingga-pinga sebab kejujuran aku dianggap temberang oleh awek sulung aku, nak kata aku tak jujur aku dah berterus terang dengan dia.. so nak kata apa lagi kannn... dah dia tak percaya nak wat macam mana.. terima laa...

berbalik pada harap seorang wanita nih, aku rasa bagi yang berawek satu jer memang seorang yang bukan pemurah laa... kalau dia pemurah dia akan sanggup memberikan harapan pada awek yang lain... so kepada lelaki2.. anggap la kita ni sebagai lilin, walaupun cahaya kita sama2 tapi kita tetap berniat baik untuk menerangi orang lain, cahaya lilin itu boleh dianggap sebagai harapan kepada yg yg berharap dia tak berada dalam kegelapan.

okess... jumpa lagi di topik seterusnya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan