Hargai Kaum Wanita

Pesanan aku kepada kaum yg sejenisku yakni lelaki, sila hormati kaum wanita dan hargailah mereka kerana kita memerlukan mereka. Perlindungan, kasih sayang dan segalanya adalah hadiah terbaik dari kita sebagai menghargai golongan yang berlekuk-lekuk dan comel itu.

Wanita adalah sumber inspirasiku...

Khamis, Disember 10, 2009

Awek Satu Kampung (Part 14)

Awek Satu Kampung (Part 14)

Oleh: Lord Vlad


Berjalan seiringan dengan Mira membuat aku ceria sepanjang hari, iya la... mana tak ceria dan gembira. Awek yang sedang kita bawa ke hulu kehilir tu adalah awek yang jenis comel dan jelita, jenis kalau disuruh kita makan papan demi untuk sentuh bayangnya pun kita sanggup. Dan pendapat aku disokong oleh mata-mata mamat yang bila aku dan Mira melintas depan mereka-mereka ini terbonjol macam nak keluar bebola mata mereka atau boleh juga diumpamakan macam biawak pasir yang nampak telur ayam serama. Mira cukup-cukup istimewa dimata mereka yang memandangnya dan kalau terlihat dia sehari pun sudah cukup untuk membuat aku ingat sampai tahun depan. Gambaran wajahnya grenti aku 'save' elok-elok di 'hard disk' kepala aku.


Senyuman Mira umpama penawar - Sekadar gambar hiasan
___________________________________

Banyak tempat-tempat yang aku lepak dan suka pergi di bandar itu aku singgah dan aku cukup-cukup suka nasi air di atas sebuah parking bertingkat yang terletak di salah sebuah super market di bandar ini. Aku tengok super market tu dah tutup dan aku menuju ke tempat nasi air tu. Malangnya aku tengok meja-meja di depan kedai tersebut sudah berhabuk dan berdebu macam lama tak diguna manakala kedai pun tidak dibuka. Keadaan macam tu cukup untuk memberi tahu bahawa pemilik gerai itu sudah lama tak menjalankan operasinya dan sku cukup kecewa kali ini. Tak apa la, mungkin mereka dah buka perniagaan di tempat lain.


Seiringan dengan gadis secantik Mira benar-benar membuat aku rasa apa itu bahagia - Sekadar gambar hiasan
_________________________________________

Tapi kekecewaan aku tadi di'neutralkan' balik oleh senyuman Mira, iya.. senyuman Mira memang mampu mengubat segalanya. Senyuman yang cukup-cukup indah di benua Asia. Malah paling indah di dunia ini. kemudian aku mengambil keputusan untuk membawa Mira ke PCB. apa itu PCB? hehehe..... kalau korang nak tahu kena la cari sendiri, malas aku nak cerita pasl PCB.. jgn mare....


Aku paling suka tengok senyumannya - Sekadar gambar hiasan
___________________________________

Kami naik kereta lagi dan saat dan babak paling aku suka adalah memandang dia dan dia pulak senyum kat aku. Kejadi yang kerap berlaku antara aku dan Mira semasa di dalam kereta. Pipinya pun cukup-cukup comel, dan aku suka tengok pipi dia. kemudian aku cakap "boleh abang cuppp pipi Mira" dan apa jawapan Mira pada aku? tuan-tuan nak tahu? hehehe.... tutt..... tak ada sebarang jawapan dari mulut comel milik Mira itu kerana soalan aku tadi sekali lagi cuma dilontarkan dari dalam hati. hehehe. Jgn marah tuan-puan, kalau la soalan tadi betul-betul terlepas keluar cuma ada dua jawapan yang kemungkinan akan aku dapat.


Senyumannya mampu mencairkan kutub utara - Sekadar gambar hiasan
_________________________________________________

Jawapan pertama yang aku mungkin dapat adalah senyuman dari dia yang mungkin dibalas juga dari hati dia "Mira tak kisah". jawapan takkan terkeluar dari mulut dia, tapi sebagai lelaki yang memahami wanita kita perlu faham bahawa senyuman yang terukir tadi mempunyai jawapan tersendiri dan aku sudah tafsirkan tadi seperti ayat diatas. hehehe. Jawapan kedua? dan jawapan yang mungkin aku tak sanggup laluinya iaitu satu 'sound effek' yang berbunyi 'panggggg!!!!' akan keluar melalui pipi aku menerusi tindak balas bersama tapak tangan Mira. Hehehe. So aku memutuskan cuma membisikkan dalam hati saja la supaya keadaan semuanya terkawal dan terselamat.


Dialah gadis yang berpewatakan paling menarik pernah aku kenal - Sekadar gambar hiasan
_________________________________________

"eh abang...... sengihh je sorang-sorang dari tadi, apa kena abang ni?" tiba-tiba soalan Mira merencatkan khayalan nakal aku tadi dan dengan spontan aku jawab "errrr... takde ape-ape la Mira, cuma teringat masa abang nak pinjam kereta ni dari adik abang tu semalam.. macam-macam syarat dia bagi.. sayang betul kereta dia" fuhh.. lega kerana akal aku cepat berfikir untuk memberi sebab musabab sebab aku sengih sorang-sorang tadi, kalau la Mira tahu sebab yang betul aku sengih-sengih tadi mati aku.


Sekali terlihat, tampai tahun depan teringat - Sekadar gambar hiasan
_______________________________________

dan.....
errrrr......
sekali lagi bersambunggg......
jgn lupa baca keluaran akan datang....
lebih mendebarkan dan plot cerita yang lebih menarik.....

bersambung.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan