Hargai Kaum Wanita

Pesanan aku kepada kaum yg sejenisku yakni lelaki, sila hormati kaum wanita dan hargailah mereka kerana kita memerlukan mereka. Perlindungan, kasih sayang dan segalanya adalah hadiah terbaik dari kita sebagai menghargai golongan yang berlekuk-lekuk dan comel itu.

Wanita adalah sumber inspirasiku...

Isnin, Februari 01, 2010

Awek Satu Kampung (Part : 15)

Awek Satu Kampung (Part : 15)

Oleh : Lord Vlad


Imbas kembali dari part 14:

"eh abang...... sengihh je sorang-sorang dari tadi, apa kena abang ni?"
tiba-tiba soalan Mira merencatkan khayalan nakal aku tadi dan dengan
spontan aku jawab "errrr... takde ape-ape la Mira, cuma teringat masa
abang nak pinjam kereta ni dari adik abang tu semalam.. macam-macam
syarat dia bagi.. sayang betul kereta dia" fuhh.. lega kerana akal aku
cepat berfikir untuk memberi sebab musabab sebab aku sengih
sorang-sorang tadi, kalau la Mira tahu sebab yang betul aku
sengih-sengih tadi mati aku.


Sekarang adalah babak aku dengan Mira berada di PCB, dan sekali lagi kalau tuan-tuan dan puan-puan nak tahu PCB tu apa jangan pulak semak di website 'Tourism Mexico' tak pun 'Tourism Haiti' kalau kat sana ada tempat bernama PCB pun belum tentu macam PCB yang aku ceritakan kat sini. err... Melalut plak aku, tp biasa la kan, untuk penjangkan cerita aku ni. hehehe.. PCB ni walaupun tak seindah di pandai yang terdapat di kampung halaman aku ia cukup memberi kesan pada jejaka ini. Tempat ni la jadi tempat lepak aku zaman aku remaja dulu dan ia sudah banyak berubah, kalau dulu kita boleh mandi manda di sini, tapi tidak lagi sekarang. Dengan ditambak oleh batu-batu agak mustahil untuk aku rasa keseronokan mandi-manda seperti mana masa dulu-dulu. Yang cuba boleh aku buat adalah minum air kelapa dan menikmati makanan laut dengan di caj kadar harga yang 'boleh tahan jugak' (paham-paham sendiri la).


Mira cukup-cukup istimewa - sekadar gambar hiasan
____________________________________


Aku memilih untuk berada di meja paling hujung dan cuma dibayangi payung, Kalau Mira panas skalipun aku rela menjadi payung dia. Iya... Mira cukup-cukup istimewa, Jangan kata jadi payung... aci kerat apa-apa pun kalau Prof Clone yang terpandang Mira maka akan sangup beliau menjadi kotak mancis. Hehe. Apa kena kotak mancis dengan cerita ini?? lantak la...


Dan aku memang rasa nak jatuh cinta sekali lagi - sekadar gambar hiasan
___________________________________________


Lepas duduk di tempat pilihan, kami didatangi pelayan kedai untuk meminta 'oder'. Errr.... air liur aku tertelan beberapa kali dalam waktu yang singkat. Mata aku sekali lagi 'ter'tengok keindahan ciptaan tuhan. Sekali lagi aku terpegun dengan kaum yang comel yakni kaum wanita. Kaum yang dicipta untuk melengkapi kehadiran kaum yang gagak yakni lelaki di muka bumi ini. Dan aku memang rasa nak jatuh cinta sekali lagi, kali ini dengan pelayan kedai tu pulak. hehehe. Dia memang comel, ada lesung pipit dipipi sebelah kanan. Nasib baik la ada Mira kat depan, kalau tak grenti aku ajak dia minum sekali dan no. telefon kami pasti dah bertukar sekarang. Tapi aku tak boleh buat macam tu depan Mira.


sekali awek tu senyum memang bagai nak luruh jantung aku - sekadar gamabr hiasan
_____________________________________________


"abe & akak nok minum gapo?" soal gadis tu pada kami, dan aku jawab "i (air) love u ada?" hehehe.... untuk pengetahuan tuan-tuan dan puan-puan dilog macam tu skali lagi terluah cuma dalam hati saje, sebaliknya aku tanya dia "apa yang special kat sini?" padahal aku dah tahu, kat kedai tu paling best pun ABC dengan air kelapa jer. Sifu aku berpesan, kalau jumpa awek cun contohnya kat kaunter atau situasi macam aku ni dan pada masa yang sama kita bawa awek lain paling kita boleh buat pun melengahkan awek itu dari cepat blah dari situ. So pandai-pandai la korang tak tanya apa, tapi pastikan soalan yang ditanya tu adalah logik dengan situasi tersebut. Tapi betul aku nak cakap ni, sekali awek tu senyum memang bagai nak luruh jantung aku.... menawan dan galak. Dengan mengenakan T-shirt pink dan jeans biru dia serba ringkas tapi menawan.




Dalam situasi macam tu aku tak lupa kat Mira, takut Mira terperasan yang 'bakal' pakwe dia ni akan dikongsi bersama dengan gadis 'kedai makan' tu... hehehe... kan haru..... dan aku tanya "Mira nak minum apa?" dan Mira cuma mintak air kelapa. Aku pun memilih menu air yang sama dengan Mira. gadis kedai makan tu kemudian menjelaskan "kalau nak makanan nnti pilih sendiri kat meja tu ek" dan aku bangun sambil menyuruh Mira menunggu untuk aku pilih makanan laut.


tak dapat no. telefon, dapat sembang macam ni pun kira jadik laaa - sekadar gambar hiasan
_________________________________________


'Oder' aku dan Mira tadi diberi kepada seorang lagi kawannya dan dia kembali ke bahagian makanan. Sekarang aku ada sedikit peluang nak sembang dengan dia. hehehe. Mana boleh lepas beb... walaupun lama aku tak datang aku hentam je soalan "adik ni pekerja baru ke? tak penah nampak pun?" dan dia balas sambil tersenyum manis "memang la tak pernah nampak, hari ni saya tolong mak cik saya jaga kedai. tinggal kat rumah pun boring gak" dan sambil memilih makanan sambil juga aku balas jawapan dia tadi "patut pun tak pernah nampak, tapi adik tinggal kat mana?" dan dia balas "saya study kat KL, jarang-jarang balik memang selalu lepak sini". Dan aku taknak lepas peluang skali lagi merenung mata dia, dan dia sekali lagi senyum.. memang pemurah dengan senyuman la gadis ni. Tak dapat no. telefon, dapat sembang macam ni pun kira jadik laaa.... hehehe.


Mira tersenyum. Wow.... manis..menawan - sekadar gambar hiasan
_________________________________________


Habis memilih makanan aku kembali ke tempat Mira dan tunggu makanan tadi dipanaskan. Mira tersenyum. Wow.... manis..menawan... Sejak mula-mula berjumpa lepas lama tak jumpa aku dah suka senyuman milik gadis di depan aku ni. Dan dia kemudiannya meluahkan ayat yang macam menarik jantung aku keluar "dah habis mengayat budak tu?" dan aku balas "mengayat apa? lain macam je Mira, jelos ek?.. hehe" dan Mira balas "elehhh... macam orang tak kenal die, dari kecik lagi kita berkawan bang..." dan kalau situasi macam ni jangan dibiarkan berlarutan tau, kena pandai handle la, aku kemudian membalas "ada-ada je Mira ni, abang ambil banyak tu makanan..nanti pandai2 la Mira habiskan" dan Mira balas balik "Ish abang nih, takkan nak suruh Mira gemuk pulak?"

Fuhhhh... lega beb.... aku berjaya pesongkan topik tadi.

dan..... seterusnya macam biasa la....

bersambung.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan