Hargai Kaum Wanita

Pesanan aku kepada kaum yg sejenisku yakni lelaki, sila hormati kaum wanita dan hargailah mereka kerana kita memerlukan mereka. Perlindungan, kasih sayang dan segalanya adalah hadiah terbaik dari kita sebagai menghargai golongan yang berlekuk-lekuk dan comel itu.

Wanita adalah sumber inspirasiku...

Isnin, Mac 01, 2010

Awek Satu Kampung (Part 16)

Oleh : Lord Vlad
Imbas kembali dari episod lepas:

"dah habis mengayat budak tu?" dan aku balas "mengayat apa? lain macam
je Mira, jelos ek?.. hehe" dan Mira balas "elehhh... macam orang tak
kenal die, dari kecik lagi kita berkawan bang..." dan kalau situasi
macam ni jangan dibiarkan berlarutan tau, kena pandai handle la, aku
kemudian membalas "ada-ada je Mira ni, abang ambil banyak tu
makanan..nanti pandai2 la Mira habiskan" dan Mira balas balik "Ish
abang nih, takkan nak suruh Mira gemuk pulak?"



Aku tersenyum pada Mira dan Mira juga sama - Sekadar gambar hiasan
_________________________________________


Aku tersenyum pada Mira dan Mira juga sama dan aku harap Mira tidak ungkit lagi pasal aku mengayat si manis pembantu kedai tu. Tapi dalam fikiran aku bagus juga kalau dapat berkenalan dengan gadis yang tengah study kat KL tu. Sekurangnya kalau aku 'tersesat' jalan di KL nanti ada la juga nombor telefon yang boleh aku hubungi. hehehe. (macam la tak biasa dok KL, tipu la kalau PPKP keluaran IKU dulu tak tahu jalan di KL). Tapi kebarangkalian untuk aku tersesat di KL juga memang ada, memandangkan KL sentiasa berubah-ubah tak mustahil aku akan tersesat di sana. Pernah kawan aku tersesat tengah2 malam dan pagi baru balik, yang aku heran baju dia berbau minyak wangi yang aku rasa milik nyonya mana tah padahal kawan aku ni merupakan spesis paling malas beli minyak wangi dan tak pernah sembur badan dia dengan mana-mana wangian. Lantak la, tu dia punya pasal.


Memang lengkap untuk dijadikan sebagai gadis idaman - Sekadar gambar hiasan
______________________________________________


Mira memang lembut dan sopan. Cara dia makan memang lembut dan aku benar-benar kagum akan kelembutan Mira. Sekali lagi darjah penghormatan aku pada Mira naik. Mira memang layak dihormati kerana dia bukan saja berwajah jelita, tapi lemah lembut dan cukup sopan. Memang lengkap untuk dijadikan sebagai gadis idaman. Soalnya dapatkah aku memiliki gadis idaman ini? padahal diri aku sendiri belum tentu jadi jejaka idamannya. Kalau la aku benar-benar dijodohkan dengan Mira ianya memang benar-benar benda paling ajaib di dunia, malah lebih ajaib dari Taman tergantung babylon, atau Tembok besar China, atau Piramid di Mesir atau apa-apa saja.


Soal jodoh kita cuma boleh berusaha - sekadar gambar hiasan
________________________________________


Aku belek tangan aku dan aku yakin bahawa jodoh bukan terletak disitu, dan untuk ingatkan diri sendiri dan anda semua bahawa soal jodoh ianya adalah kerja tuhan dan kita cuma boleh berusaha. Bercintalah bagai nak rak sanggup berenang laut api atau sanggup daki gunung tinggi atau apa sahaja yang seumpamanya, kalau bukan jodoh sampai masa akad nikah pun hati boleh berubah. Ada kawan kepada kawan aku dulu siap akad nikah dah masuk bilik, sudah naik katil dan sudah ada dalam selimut (berapa banyak 'sudah' daaa..hehehe) tau-tau boleh mati kena sakit jantung.



memberi harapan pula adalah soal lain - sekadar gamabr hiasan
_______________________________________________


Berpandukan contoh diatas itulah aku tidak berapa berani mengharapkan sangat kepada seseorang yang mempunyai hati dan perasaan. Seperti pasir di tepi pandai, hati dan perasaan juga boleh dan cepat berubah. Tapi sekali lagi aku nak tekankan disini bahawa hal-hal yang berkaitan dengan memberi harapan pula adalah soal lain, itu adalah tugas aku. Tugas yang perlu aku lakukan demi membahagiakan makhluk yang comel dan berlekuk-lekuk itu. Dan biarlah aku teruskan tugas itu selama mana yang boleh. Tujuan aku adalah satu, ingin memberikan sinar kebahagiaan kepada mereka yang bernama wanita.


tidak keberatan untuk memberikan kasih sayang - sekadar gambar hiasan
_____________________________________________


Aku adalah lelaki yang bersifat adil, dan berasaskan sifat aku itulah aku tidak keberatan untuk memberikan kasih sayang yang sama banyak antara Mira dengan mana-mana gadis yang sudah menjadi awek aku.

Mira masih menjamu selera dan aku pun sama, tapi dalam hati aku memang banyak persoalan serta kemungkinan yang aku fikirkan, bila balik nanti adakah aku masih berpeluang untuk keluar berduaan dengan Mira lagi seperti hati ini? adakah Mira akan lupakan saat yang aku rasa indah ini nanti? dan adakah Mira tidak mempunyai perasaan yang sama macam aku sekarang? serta banyak lagi eprsoalan yang tidak dapat aku taip satu persatu untuk tuan-tuan dan puan-puan sekalian baca. Cukuplah aku katakan bahawa Mira cukup-cukup istimewa dan aku ingin sekali milikinya.

dan seterusnya......

bersambung lagi.........

pastikan anda membaca isu akan datang dengan plot cerita yang lebih hebat.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan