Hargai Kaum Wanita

Pesanan aku kepada kaum yg sejenisku yakni lelaki, sila hormati kaum wanita dan hargailah mereka kerana kita memerlukan mereka. Perlindungan, kasih sayang dan segalanya adalah hadiah terbaik dari kita sebagai menghargai golongan yang berlekuk-lekuk dan comel itu.

Wanita adalah sumber inspirasiku...

Rabu, Disember 02, 2009

Awek Satu Kampung (Part 13)


Oleh : Lord Vlad

Iya.... memang aku sukakan serba-serbi tentang dia... matanya...senyumnya...gerak lenggoknya dan macam-macam lagi, tapi aku masih tetap berpegang pada hakikat bahawa jodoh dan pertemuan bukanlah milik aku semata-mata. Sebesar mana harapan dan keinginan aku untuk memilikinya tidak membuatkan aku mudah lupa hakikat itu, kalau bercinta bagai nak rak tapi tetap tak ada jodoh pun tak guna juga. Sebab itu aku sentiasa menasihati diri aku bahawa secantik, sebijak dan secomel mana pun wanita yang hadir dalam hidupku jangan sesekali cuba menaruh harapan yang menggunung atau seluas lautan.




Iya.... memang aku sukakan serba-serbi tentang dia... matanya...senyumnya...gerak lenggoknya dan macam-macam lagi - Sekadar gambar hiasan
________________________________________



Tapi sifu aku berpesan dan jangan mudah buat silap, memberi harapan dan sebagainya kepada orang berkenaan itu soal lain. Itu sudah menjadi tugas leleki 'jantan' seperti aku yang sentiasa melebarkan tangan untuk memberi harapan kepada yang memerlukan. Sia-sialah menjadi jantan kalau tak mampu memberikan harapan kepada perempuan. Sudah termaktub dalam hukum alam bahawa lelaki itu adalah umpama cahaya yang sentiasa perlu berkorba demi memberi harapan kepada orang lain supaya tidak kegelapan.




Sudah termaktub dalam hukum alam bahawa lelaki itu adalah umpama cahaya - Sekadar gambar hiasan
__________________________________________


Mira memang memukaukan, dia sememangnya gadis idaman ramai dan aku tahu bukan aku seorang yang terpikat dengan kecomelan dan kelembutan dia. Dan peluang bersama dengan Mira pada hari ini merupakan peluang yang bagus untuk aku mendekati dan membuat dia rasa selesa dengan aku. Kan kita selalu dengar orang bercakap yang cinta perlu dipupuk.




dia sememangnya gadis idaman ramai - Sekadar gambar hiasan
__________________________________________



Sekarang adalah acara tengok menengok. Aku tengok dia, dia jeling aku dan kemi sama-sama senyum. Kalau tuan-puan tengok babak aku dan Mira di tengah hari itu aci kerat apa-apa sekalipun grenti akan jeles-sejelesnya. Rasa macam budak sekolah bercinta pun ada gak sebab Mira memang pemalu, dan aku... errr... hehehe... pun seorang jejaka pemalu. Menurut salah seorang awek angkat aku, malu itu adalah satu anugerah dan aku patut bersyukur kerana dikurniakan sifat ini.




malu itu adalah satu anugerah - Sekadar gambar hiasan
______________________________________



errrrr...........
sorry tuan-puan......
bersambung lagi......
nantikan episod ke 14 Awek Satu Kampung yang lebih mendebarkan......

layannn........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan