Hargai Kaum Wanita

Pesanan aku kepada kaum yg sejenisku yakni lelaki, sila hormati kaum wanita dan hargailah mereka kerana kita memerlukan mereka. Perlindungan, kasih sayang dan segalanya adalah hadiah terbaik dari kita sebagai menghargai golongan yang berlekuk-lekuk dan comel itu.

Wanita adalah sumber inspirasiku...

Selasa, Disember 30, 2008

Perihatin Seorang Lelaki Kepada Wanita

Perihatin Seorang Lelaki Kepada Wanita

salam semua....
salam pada sumandak2 alawa...
dan salam pada saper yg baca ini juak....

Tajuk kali ni susah sikit untuk aku huraikan, tapi tak apalah aku akan
bagi imput yang terbaik untuk pembaca-pembaca yang dihormati sekalian.

Sebenarnya kita semua sedia maklum bahawa sebenarnya lelaki ni makhluk
yang penyanyang, so subjek yang paling disayangi lelaki ni adalah
makhluk yang comel bernama wanita, tahu atau tidak.. sedara-sedari
memang patut tahu bahawa lelaki memang perihatin dan mengambil berat
pasal kaum wanita, sebab tu perbualan kaum pembela yakni kaum aku lebih
banyak berkisar pasal wanita. antara perbualan yang boleh dijadikan
contoh ialah wanita itu comel mcm cda, perempuan itu lemah lembut macam
jue, perempuan sinun jelitawan bak falci, perempuan itu sopan-santu
macam fieza dan lain2 lagi contoh yang kalau aku sebut satu persatu
memang sampai tahun depan pun takkan habis.


Lelaki sememangnya perihatin kepada wanita - sekadar gambar hiasan
___________________________________


Pendekatan lelaki untuk menunjukkan dia mengambil berat terhadap
seseorang wanita tu memang diluar jangka semua, antaranya ada kaum aku
yang berkahwin lebih dari satu.. dengan berkahwin ramai bermakna
seseorang lelaki itu sangat2 perihatin bahawa wanita memanglah perlu
disayangi, dibela dan diberi tunjuk ajar.. atas dasar sifat kepimpinan
yang tinggi lelaki macam ini 'harus' direspek kerana berkahwin ramai ni
sebenarnya bagus untuk kaum yang berbukit-bukau dan comel itu yakni
kaum wanita. sebenarnya lelaki yang kawin ramai ni lagi lebih sikap
penyanyang dia berbanding lelaki yang kununnya setia pada yang satu
(menyampahhhnya sebut ayatt nih). hehehe. atas keperihatinan lelaki
yang dianggap jantan ini kaum wanita terbela.. cuba bayangkan kalau
tiada lelaki macam nih??? mungkin statistik andartu akan meningkat dari
masa ke semasa, dan juga umat melayu tidak akan seramai sekarang.


Wanita memerlukan kasih sayang dan sikap perihatin seorang lelaki - sekadar gambar hiasan
_________________________________________


Lelaki makhluk yang pelik, kerana dianugerahkan sikap perihatin yang tinggi bermakna seseorang lelaki boleh jatuh cinta berkali-kali, contohnya semalam tengok falci yang comel sedang memasak bubur pedas aku dah jatuh cinta aci kerat jari salmon aku berani bertaruh sapa2 pun akan terpikat dengan falci, pastu hari nih bila tengok cda yang tengah main air pantai rantau abang pun aku jatuh cinta sekali lagi, cda nih gadis yang comel dan lembutt.... kalau sedara-sedara tengok aku grenti, aci disuruh berenang dari rantau abang sampai pantai belanda pun aku sanggup semata2 mak kejar cda. tu cuma contoh laa.... banyak lagi kejadian yang boleh dijadikan contoh, tapi tak mau la aku tulis semunya. kena jimat masa nih sebab petang ni balik dari keja ada awek nak jumpa aku...hehehehe.. awek tengah.. tah apa sebab tetiba sms cakap rindu, so atas dasar keperihatinan aku, aku terpaksa ikutkan juak kehendaknya yang ingin melepas rindu pada aku..

Kepada wanita2, anda sebenarnya beruntung sebab tak jadi lelaki.. susah wooo nak jadi lelaki nih, tambah2 pulak lelaki yang berawek ramai. lagi la kena bahagi-bahagikan masa, pastu kena pandai susun ayat dan pelbagai lagi kesukaran yang terpaksa ditanggung, tapi aku tetap bersyukur kerana dijadikan sebagai seorang lelaki, bermakna peluang untuk aku berbakti dan menyanyangi kepada ramai orang (khisusnya wanita) semakin banyak, semakin banyak wanita yang aku curahkan kasih sayang semakin banyak aku buat kebajikan pada kaum kesayangan aku tuh..

errr... dah kul 4 nih, ok lah... aku stop dulu kali nih, jumpa lagi nanti dengan topik yang dijangka panas... malah lebih panas dari isu pilihanraya..

zasssss! layannnn!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan