Hargai Kaum Wanita

Pesanan aku kepada kaum yg sejenisku yakni lelaki, sila hormati kaum wanita dan hargailah mereka kerana kita memerlukan mereka. Perlindungan, kasih sayang dan segalanya adalah hadiah terbaik dari kita sebagai menghargai golongan yang berlekuk-lekuk dan comel itu.

Wanita adalah sumber inspirasiku...

Selasa, Disember 30, 2008

Ketulusan Romeo sejati

Ketulusan Romeo sejati
Oleh: Lord Vlad

sal2
salam muhibah dari kamek...

Jumpa lagi kita di ruangan penuh ahngat ini... hehehe. hangat ke? sebenarnya banyak maklum balas yang aku terima berkenaan ruangan ini, ada yg mengutuk dan ada juga yg menyokong, ada juga yang mahu aku terus menulis (errr.. menaip) kerana tertarik dengan tulisan aku? hehehe.... menarik ke? tah la... aku taknak komen aper2.. kalian yang akan memberi markah dan penilaian.



amat sadis bagi lelaki yg mengecawakan harapan seorang wanita - sekadar gambar hiasan


Berbalik pada tajuk kita pada hari ini yang berbunyi "ketulusan romeo". pada pendapat aku, romeo yang sejati adalah romeo yang tulus dan patut dihargai tiap2 wanita, kenapa aku katakan begitu? kerana romeo yang dalam erti kata romeo sejati nih tidak akan sesekali mengecewakan wanita, malah akan menghormati dan menghargai kaum yang indah dan menarik di muka bumi itu. sebab tu bagi aku sendiri la, untuk menolak cinta seorang wanita itu umpama ingin meledakkan bom nuklear di tengah bandaraya yang padat. kenapa aku cakap mcm tu? meledak bom nuklear di bandaraya yg padat adalah satu perbuatan tidak beretika dan jika ianya berlaku, memang sadis la... begitulah pandangan aku terhadap harapan cinta seseorang wanita. tu pasal berapa ramai awek pun yg ingin bercinta dengan aku akan tetap aku terima hatta walau terpaksa berkorban. anggaplah kita lelaki nih sebagai lilin yg menerangi seluruh malam walaupun kita sendiri terbakar dan malap, tapi kita tetap sanggup.



wanita memerlukan cinta dan belaian seseorang bernama lelaki - sekadar gambar hiasan


tapi seringkali juga niat untuk membela kaum yg comel dan manja ini disalahertikan oleh banyak pihak. yg menyokong mmg tak berapa banyak, tapi yang menentang memang tak boleh dikira. ada yang kata lelaki romeo ni mempermainkan wanita, mengambil kesempatan dan banyak lagi. tapi tak terfikirkan mereka bahawa niat sebenar jejaka romeo sejati ni adalah untuk membela, melindungi dan memberi sinar harapan kepada wanita? cubalah berfikir dan meletakkan diri anda sebagai romeo sejati. kepada wanita pula, cuba anda fikir bahawa statistik andartu dan masalah mental dikalangan wanita akan bertambah jika tiada jejaka bernama romeo sejati. hanya romeo sejati saja yg tulus terhadap wanita.

sama2lah kita berdoa agar akan muncul lebih ramai romeo sejati..

jumpa lagi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan