Hargai Kaum Wanita

Pesanan aku kepada kaum yg sejenisku yakni lelaki, sila hormati kaum wanita dan hargailah mereka kerana kita memerlukan mereka. Perlindungan, kasih sayang dan segalanya adalah hadiah terbaik dari kita sebagai menghargai golongan yang berlekuk-lekuk dan comel itu.

Wanita adalah sumber inspirasiku...

Isnin, Oktober 12, 2009

AWEK SATU KAMPUNG (PART 10)

AWEK SATU KAMPUNG (PART 10)


~imbas kembali perenggan terakhir episod yg lepas~

Walaupun sikit gelabah dengan peristiwa Nadia tadi atas kebmbangan
tertentu tapi aku masih mampu bertenang dan bersahaja, bermakna jika
situasi yg tak diingini berlaku aku juga mampu tanganinya dengan baik.
atas ketenangan aku tadi darjah rasa hormat pada diri aku sendiri juga
semakin menaik dan tahniah kepada aku sendiri.

~tamat imbas kembali~



"i berhajat nak madukan Mira dan Nadia ni, boleh kan?" - Sekadar gambar hiasan
_____________________________________________________________


"errr... so nampaknya kira semua nih satu kampung.. apa kata u bagi no u kat Mira, sekurangnya bolehla kontek2 kan" cadang aku kepada mereka berdua, dan tanpa membantah mereka ikut jer dan sifat mengikut mereka itu gamaknya tak kisah dan akan mengikut juga kalau aku sebut ayat "i berhajat nak madukan Mira dan Nadia ni, boleh kan?" tapi takde la pulak aku sebut dilog tu kat mereka berdua.


Rasa macan nak jatuh cinta lagi.. lagi dan lagi.... - Sekadar gambar hiasan
_____________________________________________________________


Setelah bertukar-tukar no. hp mereka bersalaman dan Nadia minta diri untuk meneruskan tugasnya pada hari itu. Dan tugas aku lepas ni pula adalah untuk mencari idea bagaimana aku nak 'tengok2' telepon bimbit Mira untuk dapatkan nombor Nadia tadi. Hehehe. harap2 ada la masa bertuahnya nanti. Aku bukan apa, bila dah bertukar-tukar nombor telepon dan tentu sedikit sebanyak kita akan menaruh harapan supaya orang akan telepon kita, dan aku yakin yang Nadia tadi berharap salah seorang dari kami akan menghubunginya dan aku juga yakin yang Mira pulak pasti tak telefon punya laa.... jadi untuk tidak menghampakan Nadia aku rasa bertanggungjawab untuk menelefonnya. Tapi bagaimana cara untuk aku dapatkan nombor Nadia di telefon bimbit Mira?? akan aku usahakan juga nanti. Bila teringat senyuman Nadia tadi aku rasa sekali lagi hatiku berfungsi dengan membuka pintu cinta. hehehe. Rasa macan nak jatuh cinta lagi.. lagi dan lagi....


Cantik, lemah lembut dan yang pasti kalau orang tua tengok pun pakat berebut nak buat menantu - Sekadar gambar hiasan
___________________________________________________________________________


Sedang aku dok berfikir-fikir dan berkira-kira ranangan yang seterusnya aku dikejutkan Mira dengan ayat perangkap "Cantik kan Nadia tu, agaknya abang tentu nak awek macam dia kan?" ayat dan soalan perangkap yang menguji aku sebagai seorang lelaki yang jantan. Tapi aku tak berikan jawapan kepada soalan dia tadi sebaliknya membalas "Sebenarnya gadis yg abang nak buat awek tu ciri2nya yg macam Mira ni, semua ada.. Cantik, lemah lembut dan yang pasti kalau orang tua tengok pun pakat berebut nak buat menantu, tak tau la pulak macam mana Mira kan.. bertuah pakwe Mira kan?" hehehe.


Sekali lagi aku tabik pada diri sendiri - Sekadar gambar hiasan
____________________________________________________________


Aku betul-betul kagum dengan diri sendiri kerana disamping menepis soalan Mira tadi, aku berjaya membuat perasaannya menjadi kembang dengan pujian disamping memancing untuk mengetahui adakah dia sudah berpunya. Sekali lagi aku tabik pada diri sendiri. Hehehe....


Senyuman Nadia sehebat senyuman fasha wanna yang memungkinkan kutub utara pun boleh jadi cair - Sekadar gambar Hiasan
_______________________________________________


Apakah Jawapan Mira??? sama2 kita nantikan awek satu kampung part 11 yang sudah pasti lagi menarik.

TUNGGUUUUU.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan