Hargai Kaum Wanita

Pesanan aku kepada kaum yg sejenisku yakni lelaki, sila hormati kaum wanita dan hargailah mereka kerana kita memerlukan mereka. Perlindungan, kasih sayang dan segalanya adalah hadiah terbaik dari kita sebagai menghargai golongan yang berlekuk-lekuk dan comel itu.

Wanita adalah sumber inspirasiku...

Selasa, Ogos 25, 2009

AWEK SATU KAMPUNG (PART 9)

AWEK SATU KAMPUNG (PART 9)

~imbas kembali perenggan terakhir episod yg lepas~

Errr... tah macam mana masa dok ushar2 nurse tu, dia pun mcm perasan
plak aku ushar dia. Pastu nurse tu senyum kat aku. Macam ayam jantan
yang baru masuk reban ayam betina aku pun automatik tersenyum dan
sedikit mengangguk-angguk pada nurse tersebut. hehehe. Dan secara tak
langsung Mira juga terperasan peristiwa anguk2 tersebut dan Mira
menoleh kebelakang untuk 2-3 saat dan dan kembali berpaling pada aku
sambil melontarkan soalan "abang kenal ke nurse tu?".

~tamat imbas kembali~



indahnya senyuman Nurse tersebut seindah senyuman fasha_wanna - sekadar gambar hiasan
_________________________________________________


"errrr...... tah la Mira, mcm kenal tapi tak ingat" mudah je jawapan aku. Kemudian aku tengok nurse tu menuju ke arah kami. Teruk kali ni, kenapa nurse tu datang pulak. Adakah dia nak 'panggggg!' pipi aku kerana memandang dia sebentar tadi?. kali ini walaupun aku nampak tenang dan bersahaja, tapi dlm hati tetap gelabah sama gelabah mcm orang yg jual ais-krim yg tengok kat langit tengah gelap dan menandakan hujan nak turun walaupun time tu lebih kurang waktu tengah hari. Aku tengok nurse tu sambil datang ke mari sambil tersenyum.


Aku tengok nurse tu sambil datang ke mari sambil tersenyum - sekadar gambar hiasan
______________________________________________


Apa nak jadi kali ni. Adakah nurse tu pernah jadi awek aku dulu2. Aku betul2 lupa dan aku juga pasti aku belum pun berkasih-sayang dengan nurse tersebut. Tapi kalau diberikan peluang untuk bercintan-cintun dan berkasih sayang dengan dia dah tentu aku tak menolak. Dia benar-benar cantik dan manis setanding fasha_wanna dan aku suka tengok mukanya yg tak abis-abis dengan senyuman. betul-betul manis semanis senyuman falci, betul-betul jelita sejelita wajah Lady Cda. Tapi aku masih tak keruan, apa akan jadi lepas ni.


Dia secantik fasha_wanna, semanis senyuman falci dan sejelita Lady Cda - Sekadar gambar hiasan
______________________________________________________


Bila saja si manis yg mamakai uniform yg serba kuning itu berdiri di tepi meja kami sambil menguntum senyuman yg manis dan menarik aku tengok Mira terkejut dengan terpancar mimik muka yg kurang selesa dan aku juga begitu, lain la kalau Mira takde.. dah tentu aku yg akan pergi ke tempat dia dan sudah pasti juga aku akan bertanya "boleh berkenalan?" hehehe. tapi dilog tu akan aku keluarkan jika Mira tidak didepan aku.


Nurse tu juga mempunyai kecantikan setanding Mira - Sekadar gambar hiasan
________________________________________


kemudian nurse tu senyum lagi dan bertanya sambil memandang aku "hai... tak ingat ke?" dan aku jawab "untuk orang secantik dan semanis awak orang yg ada masalah ingatan pun akan terus mengingati awak, dan orang yg tak pernah jumpa awak pun dah tentu akan buat2 mcm pernah jumpa awak" errr.... dilog itu juga cuma dalam hati, tak sanggup aku keluarkan didepan Mira walaupun nurse tu juga mempunyai kecantikan setanding Mira. Dan aku memilih untuk diam sambil tersenyum. Mira merenung aku dengan mata yg bulat.


Nurse tu senyum lagi dan bertanya "awak Vlad kan?" - sekadar gambar hiasan
__________________________________________________


Kemudian Nurse tu senyum lagi dan bertanya "awak Vlad kan?". tuan-tuan tahu tak apa perasaan aku ketika itu? rasa mcm seorang Juruterbang jet pejuang amerika yang sedang bawa jet sorang2 kemudian melintas ruang udara Iran yang ketika itu kat bawah tu ada beribu2 meriam anti-pesawat dan aku pasti akan ditembak jatuh sebentar saja lagi. Aku masih dalam keadaan yg tenang waaupun jantung aku mcm nak berhenti. Bila masa aku kenal awek nurse ni? aku soal dalam hati. Nurse tu tersenyum sambil memandang Mira pulak, dan bertanya "Mira pun tak kenal saya?". Kali ini aku terkejut lagi, mcm mana dia kenal Mira pulak. Tapi kali ni aku lega sikit berbanding tadi sebab si manis tadi bukan kenal aku sorang saja, tapi juga mengenali Mira.


Mira juga terkejut dan memandang aku - sekadar gambar hiasan
_____________________________________________________


Mira juga terkejut dan memandang aku seakan bertanya 'siapa minah ni?' aku cuma menaikkan kening saja kat Mira semasa dia memandang aku. Nurse tu senyum lagi dan menyambung "Vlad & Mira tak ingat ke? saya Nadia la... adik kpd Syahman, Vlad kan berkawan dengan abg saya dulu" kemudian Mira menjawab "Oooooo.... dah ingat.. lain la dari dulu" dan aku juga menyambung "errr... adik Syahman rupanya, dah besar panjang ek" dlm hati aku plak menambah 'dah berlekuk-lekuk dan cantik rupanya awak'. hehehe... tak berani aku keluarkan ayat tu. kemudian aku menambah "kalau tak silap sepas sekolah rendah awak dapat asrama penuh kan, terus sampai form 5... sebab tu saya tak berape nak kenal tadi, ingatkan awek lama..hehehe" kemudian si nadia tadi tersenyum manakala Mira pulak menambah "perasan awek dia la plak....."


bak kata mcm sifu aku 'tak baik hampakan harapan seorang gadis - sekadar gambar hiasan
________________________________________________________


Dalam hati aku pulak memang terlalu lega, sebenarnya dari sekolah menengah lagi aku dah ada awek sampai la sekarang, aku tak tahu kenapa aku mudah jatuh cinta. Tapi bak kata mcm sifu aku 'tak baik hampakan harapan seorang gadis yg bergantung harap pada kita dan kita sebagai lelaki yg bertanggungjawab perlu mencurahkan rasa cinta kita pada gadis tersebut'.. kemudian sifu aku tambah lagi 'sebenarnya bukan gadis saja tapi gadis-gadis, lelaki yg baik sebenarnya akan memberikan cinta dan kasih sayang mereka kepada ramai wanita' dan sekarang aku masih memegang kata-kata sifu aku itu, dan ada juga hubungan antara aku dah mereka itu tak sampai kemana.Yang aku takutkan mereka akan salahkan aku atas hal2 yang tertentu dan seterusnya berdendam, tapi kali ini apa yg aku bimbang itu tak terjadi lagi sampailah saat ini. Walaupun sikit gelabah dengan peristiwa Nadia tadi atas kebmbangan tertentu tapi aku masih mampu bertenang dan bersahaja, bermakna jika situasi yg tak diingini berlaku aku juga mampu tanganinya dengan baik. atas ketenangan aku tadi darjah rasa hormat pada diri aku sendiri juga semakin menaik dan tahniah kepada aku sendiri.

________________________________________


Adakah cerita ini akan tamat disini sahaja atau pun perlu aku sambung???? aku perlukan reaksi kalian semua. mungkin ada yg tak suka dengan karya aku.... takpe, tapi berikan komen itu disini..... aku tunggu komen kalian semua. Episod seterusnya bergantung kpd pembaca.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan