Hargai Kaum Wanita

Pesanan aku kepada kaum yg sejenisku yakni lelaki, sila hormati kaum wanita dan hargailah mereka kerana kita memerlukan mereka. Perlindungan, kasih sayang dan segalanya adalah hadiah terbaik dari kita sebagai menghargai golongan yang berlekuk-lekuk dan comel itu.

Wanita adalah sumber inspirasiku...

Selasa, Oktober 13, 2009

AWEK SATU KAMPUNG (PART 11)

AWEK SATU KAMPUNG (PART 11)

Dalam pada aku memberikan pujian pada diri aku sendiri, Mira pula tak dapat melahirkan sebarang kata pun. Yang ada cuma senyuman, dan yang pasti senyuman dia memang manis, semanis manis senyman yang pernah aku jumpa dan yg pasti ia adalah manis asli. Aci di kerat jari suring pun, demi untuk melihat senyuman itu untuk seluruh hidup aku, aku sanggup lakukan apa saja hatta disuruh berjalan mengiring dari Burma sampai ke New York. Yaaa... demi Mira apa saja aku sanggup. Dia mmg menawan, dia mmg menarik dan yang pasti dia adalah secantik falci dan selembut Lady Cda serta seayu fieza. Aku pula??? errr.... menurut awek2 yang aku kenali, mereka kata aku punya rupa mmg ada nilai2 komersil dan yang pasti agensi modeling takkan menolak aku. ingat tau... bukan aku yg cakap.. tapi awek2 yang aku kenali berkata mcm tu, dan aku cuma menyampaikan kata2 mereka di ruangan ini.


Dia mmg menawan, dia mmg menarik dan yang pasti dia adalah secantik falci dan selembut Lady Cda serta seayu fieza - Sekadar gambar hiasan
__________________________________________________________________________

Muka Mira merah skit, dan aku suka melihat keadaan itu dan Mira meluahkan kata2 yang bagi aku cukup-cukup indah dan cukup-cukup menawan, iya.. salah satu sebab ianya datang dari mulut seorang gadis yg cantik dan menawan serta seindah Mira. Iyaa... Mira juga seindah fasha wanna. dan salah satu sebab lagi adalah Mira melahirkan kata-kata "takde la bang, setakat ni Mira masih single dan takde pakwe, abg tu pulak macam mana? dah ada awek ke belum". hehehe... betul tak tuan-tuan??? dalam episod yang lepas aku tak tanya dia pun, cuma serkap dan kadang-kadang senjata serkap nih pasti dibalas dalam bentuk jawapan. Dan aku terus menjawab soalan Mira tadi dengan jujur "errr... sebenarnya awek abang ramai sangat dan Mira mungkin akan masuk list awek2 abang nanti.. tapi jangan risau.. Mira mungkin jadi awek rasmi abang nanti..hehehhehe" dan kejujuran aku tadi dipatahkan dengan ayat Mira ini "eh abang ni, main-main lak dia.. banyak awek la kononnn" sambil buat muka dan sedikit gelak.


Iyaa... Mira juga seindah fasha wanna - Sekadar gambar hiasan
______________________________________________

Iya.. aku seorang lelaki yang jujur dan suka berterus-terang tapi kadang-kala sering jugak kejujuran aku diperkotak-katikkan..dan yang pasti Mira tak percaya aku ada awek ramai. Nak buat macam mana kannn.... orang dah tak caya, so takkan kita nak yakinkan dia lagi. sesungguhnya ketidakpercayaan dia dlm situasi macam ni memang perlu. Iya... dia sudah bagi isyarat untuk aku mengurat dia. hehehe. Dan aku pasti akan bersungguh-sungguh mengurat anak ahli politik kampung aku itu.


Mira tak percaya aku ada awek ramai - Sekadar gambar hiasan
_______________________________________

Aku betul-betul ceria, dan aku betul-betul gembira hari ini.. selain dapat keluar dengan gadis secantik Mira, aku juga diberi signal untuk aku menguratnya. kegembiraan aku ini memang patut aku raikan dan sebagai langkah pertama aku sekali lagi mengucapkan tahniah yang bertalu-talu kepada diri sendiri. Iya perumpamaan yang aku dapat bagi gambaran kat korang semua adalah macam bangla karpet yang baru dapat kutip hutang. Senyuman aku takyah naka cakap la, lebar-selebarnya.


aku juga diberi signal untuk aku menguratnya - Sekadar gambar hiasan
_________________________________________________

Kemudian aku dan Mira berangkat ke Pusat bandar, dan aku tak sangka sudah banyak perubahan di bandar itu.. Bandar yang betul-betul berdikari dan membangun dengan sendiri. Aku memang kagum dengan negeri ini, seperti mana aku kagum pada diri sendiri. Iya.. dalam kedaifan mereka dapat membangunkan negeri yang majoritinya mempunyai masyarakat yang gigih dan bekerja keras dengan menjalankan perniagaan sebagai kegiatan utama. Golongan wanita di negeri ini juga amat tabah. Aku jadikan masyarakat negeri ini sebagai idola dan aku juga akan tabah setabah mereka.




Mira si gadis idaman - Sekadar gambar hiasan
__________________________________

Berbalik pada cerita aku, dari masuk kereta tadi aku tengok Mira masih senyum dan kadang-kadang memandang aku. Aku pulak buat-buat tak tahu, tapi dari ekor mata aku mmg tahu yang Mira berkali-kali memandang aku seperti nak cakap sesuatu.. tapi tak lepas. sekarang aku berada di tengah-tengah bandar dan mencari petak parkir kereta. Berjalan lebih seronok sebab lama dah aku tak datang sini. jadi peluang ini aku nak guna sepenuhnya ditambah lagi aku sedang beriringan dengan seorang gadis yang cantik.




aku tengok Mira masih senyum dan kadang-kadang memandang aku - Sekadar gambar hiasan
___________________________________________________

errrrrrr............. bersambunggggg....

NANTIKAN "AWEK SATU KAMPUNG SIRI 12"
PASTI LEBIH MENYENGAT........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan