Hargai Kaum Wanita

Pesanan aku kepada kaum yg sejenisku yakni lelaki, sila hormati kaum wanita dan hargailah mereka kerana kita memerlukan mereka. Perlindungan, kasih sayang dan segalanya adalah hadiah terbaik dari kita sebagai menghargai golongan yang berlekuk-lekuk dan comel itu.

Wanita adalah sumber inspirasiku...

Rabu, Januari 28, 2009

Milan, Juve intai peluang

Milan, Juve intai peluang



ADRIANO terlepas tiga aksi Serie A gara-gara kecederaan.

SUMBER: KOSMO ONLINE

ROM - AC Milan dan Juventus akan berusaha memanfaatkan sepenuhnya masalah yang melanda pendahulu liga, Inter Milan bagi mengurangkan jurang mata dalam kedudukan Serie A.

AC Milan akan turun pada aksi liga hari ini dengan melayan kunjungan Genoa sementara Juventus akan berkunjung ke Udinese.

Inter pula akan berdepan Catania. Kelab itu kini mendahului Juventus dengan tiga mata manakala Milan mengekori rapat di tangga ketiga dengan kurang tiga mata berbanding Juventus.

Begitupun, kelebihan memihak kepada Milan dan Juventus untuk meraih tiga mata, ketika Inter yang dibimbing Jose Mourinho terus terumbang ambing.

Tiga perlawanan terakhir liga menyaksikan kelab itu sekadar seri dengan Cagliari dan tewas 1-3 di tangan Atalanta sebelum hanya mampu mencatat kemenangan tipis 1-0 ke atas Sampdoria Ahad lalu.

Kemenangan tersebut bagaimanapun terpaksa dibayar dengan harga yang tinggi apabila penyerang Inter, Adriano digantung tiga perlawanan selepas menolak Daniele Gastaldello.

Selain itu, Mourinho juga telah mewujudkan hubungan yang kurang baik di kalangan media Itali yang sering melontarkan provokasi serta mahu melihat pengurus itu gagal.

Namun, lain pula ceritanya dengan pengurus Milan, Carlo Ancelotti yang lebih tenang dan yakin untuk menghadapi baki perlawanan dalam saingan Serie A.

"Ia menjadikan pertarungan hebat antara kami (Milan), Juventus dan Inter. Setiap pasukan mempunyai kekuatan berbeza.

"Inter bergantung kepada kekuatan keseluruhan, Juventus dengan kerjasama sepasukannya manakala Milan dengan kualitinya. Pasukan mana yang lebih menyerlah apabila Liga Juara-Juara bersambung, mereka akan jadi juara," kata Ancelotti.

Salah satu sebab mengapa Ancelotti berasa gembira adalah disebabkan impak positif yang diterima pasukannya sejak kehadiran David Beckham secara pinjaman daripada LA Galaxy. - AFP

Tiada ulasan:

Catat Ulasan