Hargai Kaum Wanita

Pesanan aku kepada kaum yg sejenisku yakni lelaki, sila hormati kaum wanita dan hargailah mereka kerana kita memerlukan mereka. Perlindungan, kasih sayang dan segalanya adalah hadiah terbaik dari kita sebagai menghargai golongan yang berlekuk-lekuk dan comel itu.

Wanita adalah sumber inspirasiku...

Rabu, Ogos 04, 2010

Awek Satu Kampung - Musim II (Episod 1)


Oleh : Lord Vlad


Yang pasti senyuman awek nurse yang bekerja di HUSM dulu masih dalam ingatan aku - Gambar penyeri
__________________________________


Selepas Dating pertama antara aku dan Mira hubungan kami semakin baik. Dan sebagai bukti kami semakin baik aku boleh pinjam telefon dia. Pinjam buat apa? jgn silap faham kawan-kawan, aku takde la sampai nak menghabiskan kredit awek. Yang pasti senyuman awek nurse yang bekerja di HUSM dulu masih dalam ingatan aku. memang la aku boleh minta saja dengan Mira, kemudian terus call depan dia. Tapi aku tak boleh buat begitu. Sebabnya aku tak dapat la nak nyatakan kat sini tapi yang pasti aku perlu dapatkan nombor telefon nurse tu. Dia juga sekampung dengan aku, dia kawan Mira. Tapi juga boleh dianggap kawan aku la sebab abangnya kawan aku. Mana la tahu kot-kot status abnag dia bertukar jadi abang bersama pulak. Abang ipar pun kira macam abang sendiri lak kan? hehe. Kalian masih ingat tak apa nama nurse tu? kalau tak ingat biar la aku ingatkan kembali ye, nama dia Nadia. Diulang sekali lagi Nadia.... Nadia....



alau la yang jadi teman lelaki dia tu adalah aku - gambar penyeri
____________________________________________


Aku pasti walaupun mempunyai nombor 'hand phone' Nadia aci kerat apa-apa sekali pun Mira pasti tak akan menghubungi dia. Nadia pun sama, dah pasti tak tergerak pun nak dail nombor Mira. Atas dasar tanggungjawab dan untuk meneruskan hubungan silaturahim antara sesama insan aku rasa bertanggungjawab kearah menelefon awek yang sudah jadi salah seorang warga paramedik itu. Yang pasti Nadia juga makhluk yang cantik secantik Mira. Makhluk yang juga berlekuk-lekuk dan lembut. Kalau tengok dari rupa pasti gadis secantik dan semanis dia sudah mempunyai teman lelaki. Tapi kan, kalau la yang jadi teman lelaki dia tu adalah aku macam mana pulak? hehe... sudah pasti lari sekeliling kampung dari pagi ni sampai pagi lusa pun aku sanggup. Nombor sudah ada, apa salahnya aku berbual bertanya khabar dengan dia. Dia juga berhak untuk ditanya khabar oleh aku. Seperti Mira dia juga sekampung dengan aku.


Romeo yang baik adalah yang slow and stedy - gambar penyeri
_______________________________________


Apa-apa pun operasi yang baru aku rancang iaitu menelefon Nadia perlu diteruskan, tapi bukan sekarang. Romeo yang baik adalah yang slow and stedy. Sekarang dah pukul 1 pagi. Daripada tak tentu pasal kena maki lebih baik aku sabar dulu. Orang tua-tua pun selalu pesan biar lambar asal selamat. Dalam filem-filem tamil dan hindi pun macam tu juga, hero selalunya bersabar. Last-last grenti menang dan hero pasti dapat habuang sendiri. Tapi bab menari-menari macam cerita tamil dan hindi tu aku potong la sebab aku takde bakat menari.

dan..... aku terlelap......

maknanya cerita ni bersambung laa.... hehehe....

tungguuuu...... episod kedua....

***** Penghargaan kepada gadis yg sudi menjadi model, Lily....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan