Hargai Kaum Wanita

Pesanan aku kepada kaum yg sejenisku yakni lelaki, sila hormati kaum wanita dan hargailah mereka kerana kita memerlukan mereka. Perlindungan, kasih sayang dan segalanya adalah hadiah terbaik dari kita sebagai menghargai golongan yang berlekuk-lekuk dan comel itu.

Wanita adalah sumber inspirasiku...

Rabu, November 26, 2008

Tips untuk lelaki (berkaitan telefon bimbit)

Tips untuk lelaki (berkaitan telefon bimbit)

1. nak simpan no awek kat talipon boleh tapi buat la nama lelaki, contohnya Halida ambik yg dekat2 nama lelaki.. boleh tulis halim, kamariah boleh tulis sebagai kamal.

2. pastikan sedara2 ada 2 bateri telepon, satu yg elok dan satu lagi yg dah nak kondem... bila awek lain tepon, hp kita akan padam bila kita guna bateri yg nak kondem tadi. satu lagi kita ada sebab la untuk tutup hp kita bila dating, boleh cakap nak jimat bateri.

3. kalau tepon ada elok, awek lain call tengah kita dating bagi tahu dia nanti saya call balik.

4. satu lagi tip, sedara boleh cakap macam nih "i tengah dating dengan awek cun nih, nanti kita dating esok2 lak key, i ada keja jap" - ayat nih boleh menyebabkan awek yg depan kita tu senyum dan awek yang tepon kita lak tak berapa caya yg anda tengah dating... tentu dia ingat anda bz time tu.

5. bila awek yg lain call masa tengah dating buatlah mcm line tak clear, contohnya :-"helooo! heloo!! line tak clear laaa...." (tapi kalau dalam kawasan bandar tambah ayat nih "u punya line ada masalah nih, takpa, i call back jap lagi" pastu buat2 lah call balik depan awek yg kita dating tu, pastu cuba buat mengeluh.. "alahaiii dia punya line teruk la" awek yg kat depan takkan syak apa2, dan awek yang satu lagi akan menunggu panggilan. ada peluang antar msg cakap kita kat dalam gua ke, tengah laut ke.

selamat mencuba.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan