Hargai Kaum Wanita

Pesanan aku kepada kaum yg sejenisku yakni lelaki, sila hormati kaum wanita dan hargailah mereka kerana kita memerlukan mereka. Perlindungan, kasih sayang dan segalanya adalah hadiah terbaik dari kita sebagai menghargai golongan yang berlekuk-lekuk dan comel itu.

Wanita adalah sumber inspirasiku...

Rabu, November 26, 2008

Kisah Menyampah dan Malu.

Kisah Menyampah dan Malu.

bertemu lagi kitak2 semua sama kamek dalam jangka masa tak sampai sejam di ruangan yg menarik ini.

apa tajuk kali ni? menyampah?? apa yang menyampah sebenarnya? sebenarnya kamek cukup2 menyampah kalau orang lelaki cakap dia pemalu, segan nak ejas pompuan dan mcm2 lagi. kenapa mcm tu? takkan la pompuan yg nak mula ejas kita kan? sebagai golongan yang dianggap gagah dan kuat benda malu2 nih kena la tolak ketepi, malu pun kadang2 ok gak la contohnya malu pada tuhan kalau tak solat, malu kat mak bapak kalau jadi biawak hidup yang takder kerja tapi mengabiskan beras yang mak bapak beli, malu biarlah berpatutan.

tapi takde sebab bagi seorang lelaki malu untuk ejas seorang wanita, dan juga malu nak memiliki 2-3 atau ramai awek sekaligus. sebenarnya ramai awek ni bagus juga kan, sekurangnya kita boleh memilih, memilih dan terus memilih yang terbaik untuk dijadikan pasangan hidup.

Dalam kes aku, aku cukup2 tak suka untuk melukakan harapan seorang wanita, contohnya kalau wanita berharap nak jadi awek aku. dalam keadaan hati yang bercampur baur aku kena la terima tambah2 awek tu cantik. takkan nak tipu diri kot, dah comel mcm tu takkan tak mahu kan?? so kalau dia mahu kat kita kita terima jer la, lagi pun dia dah berharap pada kita kann.. tak baik menghampakan harapan kaum yang comel dan lemah itu. kita lelaki, so kena la bela kaum yg indah tu....


kalau dapat awek secomel ni takkan nak tolak kot??
__________________________________


Berbalik pada kes menyampah aku tadi, aku harap la.. lelaki2 kat luar yang rasa dirinya pemalu tadi ubahlah minda anda, jadilah lelaki yang memberi bukan menerima. kalau perlukan apa2 tip boleh postkan kat sini tip apa yang korang mahu? kalau malu nak postkan sila pm kat aku, aku sedia membantu bagi menambah keyakinan lelaki2 yang tak berapa "jantan" ni....

okeh.. jumpa lagi tok untuk keluaran akan datang dengan isu yang lebih menarik...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan