Hargai Kaum Wanita

Pesanan aku kepada kaum yg sejenisku yakni lelaki, sila hormati kaum wanita dan hargailah mereka kerana kita memerlukan mereka. Perlindungan, kasih sayang dan segalanya adalah hadiah terbaik dari kita sebagai menghargai golongan yang berlekuk-lekuk dan comel itu.

Wanita adalah sumber inspirasiku...

Ahad, Disember 12, 2010

Awek Satu Kampung - Musim II (Episod 3)

Bila teringat pasal mimpi tadi aku tersenyum sorang-sorang. Kalau la ianya betul-betul terjadi, alangkah indahnya dunia ini. Hehe. Hakikat di alam realiti pula lain, mana mungkin kedua-dua gadis ini ingin bersatu dibawah payung madu. Tunggu kucing tumbuh tanduk dan kemudiannya tunggu tanduk itu bercabang macam tanduk rusa pun belum tentu keduanya sudi bermadu. Dan hakikat yang tidak dapat kita semua nafikan adalah kaum yang comel dan lembut itu pasti bertukar ganas dan brutal bila disebut pasal madu depannya. Aku pasti Mira dan Nadia juga sama.

Kalau la ianya betul-betul terjadi, alangkah indahnya dunia ini - gambar penyeri
__________________________

Mira gadis yang cukup sifat dan cukup lekuk-lekuk dan sudah pasti menjadi impian semua lelaki yang pernah melihatnya sama ada secara sengaja atau tidak sengaja. Dan kalau la yang terlihat dia tu seekor katak jantan, sudah pasti kata itu berangan nak bertukar jadi manusia demi untuk memeiliki Mira. Tapi Mira sudah ada buah hati. Mira sudah mempunyai jejaka idaman dan jejaka idaman dia itu sudah pasti lelaki yang paling 'dikehendaki' di seluruh dunia. hehehe. Lelaki itu dah pasti aku.

Tapi Mira sudah ada buah hati - gambar penyeri
__________________________________

Mungkin dari lisan dia masih belum menunjukkan kemahuan hatinya. Biasala kan, Mira juga gadis melayu. Dan susah pasti gadis melayu ni masih menebal sifat malunya. Aci kerat papan aku berani bertaruh, dia sebenarnya menunggu aku untuk 'melantiknya' secara rasmi. Dari isyarat-isyarat dan perbuatan sebelum ini kami memang sudah macam pasangan bercinta. Tapi kami masih belum 'declare' tentang hubungan kami. Keadaan masih tergantung. Tapi jika ada jodoh sudah pasti tak kemana kan. Sama ada lambat atau cepat ia dia pasti menjadi milik aku jika itu yang sudah disuratkan.

Bila tertengok sekali aci kerat apa-apa pun kita akan toleh berkali-kali - gambar penyeri
_____________________________________

Nadia pula lain cerita pulak. Hubungan kami masih berada dalam gear satu dan sudah hendak-hendak masuk gear dua. Dengan kata lain, kami masih dalam peringkat mengenali. Walaupun kami satu kampung dan sudah mengenali antara satu sejak dari zaman main 'polis sentri', tak semestinya kami sudah betul-betul kenal. Dulu dan sekarang sudah lain. Dulu dia budak hingusan, dan kalau siapa-siapa tengok masa tu pun tak menyangka yang dia bakal secomel dan secantik sekarang. Sekarang dia dah lain. Bila tertengok sekali aci kerat apa-apa pun kita akan toleh berkali-kali. Dengan kata lain, sambil tengok hati sambil berkata "kalau la dia jadi awek aku, dah pasti aku seorang lelaki yang paling untung di dunia".

bersambung..........
nantikan episod 4

PENGHARGAAN: kepada nurul cuk yg sudi gambarnya disiarkan dalam page ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan